Den nya turiststrategin gjordes 2013. Det ska vara ett levande dokument som ständigt ska förändras. I onsdags möttes ett 30-tal näringsidkare för att diskutera om den strategin var aktuell.
- Vi vill att vår strategi ska vara så aktuell som möjligt. Vi vill lyssna av med näringsidkarna som arbetar med turism om någonting i den strategin ska tas bort eller läggas till, sa Christina Thorstensson.
Turism kan mätas på flera olika sätt. Tittar man på antalet övernattningar i kommunen så har de minskat under sommaren om man jämför med förra sommaren.
- Man ska komma ihåg att förra året var en extrem bra sommar. Vi har inte fått in alla siffror för övernattningarna under sommaren, men branschen säger sig vara nöjd.
Läs mer i torsdagens papperstidning
Bjöd in till dialog om turismen
Christina Thorstensson, verksamhetschef för besöksnäringen i Västerviks kommun, hade samlat 30 näringsidkare på Stadshotellet i Västervik för att diskutera turismen och kommunens turismstrategi.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!