Inspektionen genomfördes den 13 april 2017. Arbetsmiljöverket noterade då fyra brister som kommunen behöver förbättra. Den första gäller rutiner för våld och hotsituationer. Enligt Arbetsmiljöverket behöver kommunen uppdatera sina rutiner kring detta.
Den andra punkten handlar om anmälan av olyckor och tillbud.
– Ni behöver informera era arbetstagare samt säkerställa att kunskapen om vad, när och hur anmälan om olycksfall ska göras samt till vem detta ska göras, skriver myndigheten.
Kommunen behöver också undersöka arbetsmiljön på arbetsplatsen när det gäller risk för mögel och påverkan på hälsan utifrån det.
– I det fall ni hittar angrepp ska ni åtgärda bristerna.
Den fjärde bristen gäller företagshälsovård eller annan sakkunnigkompetens. När kompetensen inom den egna verksamheten inte räcker för det systematiska arbetsmiljöarbetet, eller för arbetet med arbetsanpassning och rehabilitering, ska arbetsgivaren anlita företagshälsovård eller motsvarande sakkunnig hjälp utifrån.
Om kommunen inte åtgärdar bristerna och riskerna, kan Arbetsmiljöverket komma att besluta om ett föreläggande eller förbud.