Christoffer Gustavssons ärofyllda pris – bäst på service i kommunen: "Jättekul"

All lokal handel i kommunen lyftes fram i helgen då det var Lokala Handelns Dag. Nytt för i år var utdelning av två diplom.

Christoffer Gustavsson på Kjell & Company fick diplom för att vara den Bästa Servicepersonen under 2017, bland annat för sitt varmhjärtade mottagande av sina kunder och höga serviceanda. Foto: Liselotte S Johansson

Christoffer Gustavsson på Kjell & Company fick diplom för att vara den Bästa Servicepersonen under 2017, bland annat för sitt varmhjärtade mottagande av sina kunder och höga serviceanda. Foto: Liselotte S Johansson

Foto:

Västervik2017-05-02 09:10

Den här dagen är ett samarbete med Extra bonus och Citysamverkan och är en dag som uppmärksammar köpmän, krögare och handelsanställda som bidrar till en levande handel i hela kommunen.

- Vi har ju så många fina butiker och andra företag som jobbar med olika typer av service här, och det vill vi lyfta fram mer, säger Tobias Ahlstedt.

Under dagen arrangerades ansiktsmålning för de minsta, sång och musik med Per Malmborg och magi med Jan Näsström. Där emellan hölls en utdelning av diplom för årets bästa serviceperson och årets bästa serviceföretag på Rådhustorget.

Nu var det bara två kategorier, men nästa år räknar vi med att uppmärksamma fler.

På Rådhustorget hade en liten skara människor samlats denna första gång för att delta i utdelningsceremonin.

- Det är 3 600 personer som har kunnat röstat i olika butiker. Det är så kul att kunderna har visat intresse och deltagit. Det här kommer vi att utveckla mer, säger Tobias Ahlstedt.

Den personliga utmärkelsen för "Bästa serviceperson" gick till Christoffer Gustavsson på Kjell & Company i Västervik.

- Det är jättekul, verkligen, säger Christoffer Gustavsson. Det är en så liten butik men med ett stort lager, och vi får jobba så nära med kunden. Vi gör allt för att hjälpa till så att kunden blir nöjd, oavsett om man är gammal eller ung. Vi ger oss inte.

Diplom och utmärkelse till "Bästa serviceföretag gick till frisörsalongen People i Västervik.

- Det känns jättekul att det är folket i Västervik röstat på oss, säger Marie Sevlidis. Vi sätter oss själva åt sidan och tänker oss in i kunden, för att kunna ge den bästa servicen.

- Vi försöker alltid att ge något extra, och att överträffa oss själva hela tiden vad gäller service, säger Rebecca Jonsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om