Best Western, Västerviks Stadshotell har fått en ansiktslyftning. Allt syns inte för de som inte väljer att hyra ett rum på hotellet.
Vi har byggt om och renoverat 42 badrum. Vi väntar också på en leverans av 108 nya TV-apparater, säger Stina Porsgaard.
Det gäller för hotellet att hänga med i den digitala utvecklingen.
Det är smartrooms-apparater där hotellgästen själv kan styra utbudet med hjälp av appar. Idag tittar man på TV på ett annorlunda sätt och vill själv välja vilken typ att program man vill titta på.
Västerviks Stadshotell är också ett av fem hotell i Skandinavien som är först med att testa ett nytt sätt att checka in på hotellet.
Istället för att hotellgästerna står i kö kan de checka in genom sin mobiltelefon. Där kan de även välja om de har några speciella önskemål.
Hur kommer det sig att just Stadshotellet i Västervik är ett av de fem hotellen i Skandinavien som testar det här?
Man är vaken när man är på konferenser och säger till att man vill testa.
Cirklar och fyrkanter
Utmärkande för Stadshotellet är alla de cirkelformer som finns inuti byggnaden.
När huset byggdes efter branden 1988-90 hade arkitekten tänkt till, det blev geometriskt och påkostat. Jag vill behålla husets själ och det går åt mycket planering och tänkande innan vi bygger om.
Vinterträdgården i hotellets restaurangdel har byggts om. Centralt finns ett runt bord.
Ett kommunikation-table. I bordet är det både el och USB inbyggt. Vi ser att många gäster väljer att sitta här och jobba, ta en öl och då uppstår det möten mellan människor vilket är jätteroligt.
Du satsar mycket på att marknadsföra hotellet för konferenser. Har det något att göra med ditt gamla arbete som turistchef?
Ja, konferensgäster är ett första insteg att komma till Västervik som turist. Turismen blir sedan ett skyltfönster för att locka hit nya företag och inflyttare. Förutom att turismen skapar en massa jobb genererar de evenemang och kultur, en dynamik i Västervik till den lokala befolkningen, säger Stina Porsgaard.