Mannen gjorde köpet den andra december 2017 och redan den femte samma månad ville han lämna tillbaka kläderna men butiken vägrade ta emot dem.
Mannen skriver i sin anmälan till ARN att varorna han köpt aldrig kom till användning och därför vill han lämna tillbaka kläderna som vid inköpstillfället kostade drygt 2 000 kronor. Dressmann vägrade ta emot kläderna och hänvisar till att märklappar som ursprungligen fanns på kläderna ska vara kvar och möjliga att hitta samt att kläderna är i samma skick som när de såldes.
Mannen skriver att det var ingenting som han upplystes om när han köpte varorna varken muntligt eller skriftligt.
- Inte ens på kvittot finns det någon text som tar upp det här viktiga momentet, skriver mannen.
Han anser att butikens agerande är helt regelvidrigt.
- Att inte upplysa kunden, varken muntligt eller skriftligt vad som gäller vid en retur.
I sin anmälan till ARN kräver mannen att han ska kunna utnyttja returrätten på varorna han köpt.