FÖRSLAGET: "Marknadsför Västervik med ett båttema"

Hur ska Västervik välkomna de turister som väljer att komma hit och hur ska man kunna locka in dem till Västervik via E22?
Svaret kanske finns i ett medborgarförslag som menar att man ska marknadsföra tätorten med ett båttema.

Foto: Ellinor Harrysson

Västervik2016-09-30 13:00

Anders Helderud har skickat in ett medborgarförslag om att Västervik måste marknadsföra sig mer vid E22 både för de som kommer söder och norr om E22. Som exempel tar han Linköping som har upplysta flygplan utmed E4 och infarterna.

– Västervik skulle kunna synas på samma sätt men med ett båttema som är signifikativt för staden, skriver han.

Kommunstyrelsen anser att det är ett klokt förslag.

– Det finns liknande marknadsföringsskyltar i vår närhet både i Valdemarsvik och i Kalmar, säger Harald Hjalmarsson (M).

Digital text

Vid Mommehål står en fyr som en gång spred digital information om vad som händer i Västervik.

– Den informationen blev vi tvungna att stänga av, då vi fick nej av länsstyrelsen. Vi anser att vi i framtiden ska ansöka om att ha digital information både söder och norr om E22, säger Mats Hugosson (C).

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om