Glädjebeskedet: Biljettförsäljningen går nästan dubbelt så bra

Biljettförsäljningen inför årets HojRock går som tåget. Och antalet klubbar som bokar fortsätter att strömma in.
– Vi ligger redan före förra årets försäljning. Ganska mycket, till och med, berättar arrangören Peter Gustafsson.

HojRocksarrangören Peter Gustafsson. Foto: Ellinor Harrysson

HojRocksarrangören Peter Gustafsson. Foto: Ellinor Harrysson

Foto:

Västervik2017-06-11 08:40

Biljettförsäljningen går nästan dubbelt så bra

Trots annat datum och annan plats, är det bra snurr på biljettförsäljningen inför årets HojRock.

– Jämför man med förra året vid den här tidpunkten har vi ökat med 40 procent. Vi är jätteförvånade, säger Peter Gustafsson.

Utöver de vanliga festivalbiljetterna, säljer man också en hel del konsertbiljetter.

– Jag tror framförallt att det är Backyard Babies och Jerry Williams som drar stor publik i år. Lördagens biljetter kan gå åt, så det är bra om man är ute i god tid.

Att evenemanget nu ligger tidigare under säsongen, i stället för i slutet av juli, tror Peter Gustafsson kan vara en stor fördel.

– Vi ser att vi får många nya gäster i år, och dessutom fler utställare och generalagenter. Allt tillsammans gör att vi får ett mycket bättre innehåll.

Bättre mässa

Flytten till Lysingsbadet ser han också som ett lyft för evenemanget.

– Vi ser redan många fördelar med det. Vi får ett tightare område och en bättre mässa. Det blir lite som att börja om från början.

Sammanlagt jobbar över 100 personer med evenemanget.

– I dagsläget har vi 1 750 tält. Samtliga stugor på Lysingsbadet är uthyrda och hotellen har en bra beläggning också. Vi räknar också med många fler husvagnar. På Gränsö brukade vi ha runt 50 ekipage, men i år blir det många fler. Vi fyller hela Lysingsbadet.

Evenemanget går av stapeln på torsdag nästa vecka, men redan under onsdagen väntas de första gästerna komma.

– Den stora ökningen får vi troligtvis på fredagskvällen, med tanke på att vi har dubblerat försäljningen av tvådagarspass, säger Peter Gustafsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om