Det nyskapade konceptet riktar sig främst till barnfamiljer, men även till andra som vill uppleva sommardestinationerna i Sverige.
Astrid Lindgrens Vimmerby, Destination Gotland och Västervik Framåt står bakom kampanjen, som är en paketresa på tre dagar. Äventyret startar i Vimmerby och fortsätter sedan med buss till Västervik under den andra dagen. Resan avslutas under dag tre med en tur på färjan till Gotland.
– Konceptet känns superfräscht och i tiden. Dagens turist är impulsiv, äventyrslysten och vill uppleva mycket, samtidigt som den vill ha det bekvämt och upplagt för sig. Allt detta erbjuder verkligen vår sommarroadtrip, säger Niklas Lind, marknadschef på Västervik Framåt, i ett pressmeddelande.
Detta är det första året då de tre destinationerna går ihop och skapar något kollektivt.
– I år börjar vi med en gemensam, lekfull kampanjsajt som vi sprider digitalt i södra Sverige. Nästa år hoppas vi kunna växla upp, säger Peter Göransson, turistchef i Astrid Lindgrens Vimmerby.