Det säger företagets vd Ragnar Åhgren, själv bosatt i Västervik sedan 14 år.
– För närvarande finns vi på Lucernaområdet men avser att flytta till större lokaler vid halvårsskiftet, säger han.
I höst påbörjar nämligen bolaget produktionen av en utsläppsfri, eldriven, lätt lastbil, och man står i begrepp att notera sig på börsen.
– Börsnoteringen ska ske innan sommaren, säger Åhgren.
Bolaget, som bytt namn ett par gånger, bildades redan 2012. Och det var Västervikaren Hansi Kobes som stod för fordonsdesignen. År 2015 kom Ragnar Åhgren in i bilden.
Nu finns filialer även i Göteborg och i Sickla, utanför Stockholm. Men sätet och produktionen blir kvar Västervik.
– Det är viktigt för mig, säger Ragnar Åhgren.
Just precis nu befinner man sig mitt emellan utvecklings- och produktionsfasen, förklarar han.
Hösten 2019 ska 60 fordon produceras. Nästa år 200, året därpå 500 och under 2022 är planen att bolaget ska producera 1000 bilar i Västervik.
I första hand har man siktet inställt på transportföretag och e-handlare som vill eliminera sina utsläpp för den sista transportsträckan inne i städerna.
– Både från kunder och från politiskt håll ställs allt högre krav på transportföretagen att minimera sina utsläpp, säger Åhgren.
Ett annat användningsområde för lastbilen är som arbetsfordon för kommuner, förvaltningar och entreprenadföretag.
Lastbilen är modulärt uppbyggd.
– Det betyder att den går att anpassa efter olika önskemål beroende på användningsområde, säger Ragnar Åhgren.
Fordonets chassi kan ha öppet flak, skåp eller stängd trailer med maximal lastkapacitet på 1 000 kilo. Den har en räckvidd på upp till 240 kilometer och en maxhastighet på 50 kilometer i timmen.
Den begränsade hastigheten gör att bilarna lämpar sig just för transport inne i städerna.
– Utvecklingen av lastbilen har mestadels skett på Göteborgskontoret där de främsta ingenjörerna inom fordonsindustrin finns, samt på huvudkontoret i Västervik där produktionen sker, säger Ragnar Åhgren.
Han ser ljust på framtiden och beskriver sig själv som en ”miljönörd”.
– Tidsandan, opinionen, nya konsumentbeteenden och politiska beslut kring miljözoner stärker vår affärsidé. Intresset för vår verksamhet är stort, säger han.