Simon Ålstam, butikschef vid Dressmann i Västervik, förklarar varför butiken inte tog emot kläderna som en man hade köpt i början av december .
- Mannen köpte kläderna den andra december förra året och bara några dagar efter kom han in och ville lämna tillbaka kläderna han köpt.
Vissa av kläderna tog butiken tillbaka.
- Vi tog emot ett bälte, en slips och en jacka som mannen hade köpt.
Kläderna hade mannen inte köpt i butiken. Han hade handlat på Dressmanns näthandel vilket gav 30 procent lägre pris.
- Han berättade att han var tvungen att ha kläderna till en begravning och de var restnoterade på nätet. Han ville att jag skulle hjälpa honom och det gjorde jag. Han fick köpa kläderna i vår butik till det rabatterade priset.
Efter begravningen ville mannen lämna tillbaka kläderna han köpt och få pengarna tillbaka.
- Vi kunde inte ta emot kläderna då märkena var borta på kläderna och de var använda. Senare har mannen besökt både butiken i Vimmerby och Kalmar, men de har också vägrat att ge mannen pengar tillbaka av samma anledning som vi.
Simon Ålstam anser det anmärkningsvärt att mannen vill ha tillbaka drygt 2 000 kronor då de kläder som han inte fick lämna tillbaka köpts för 900 kronor.