Klagomålen hopar sig hos miljö- och bygg

Det är lågt prioriterat att ta hand om klagomål som kommer in till miljö-och byggnadskontoret. Det har fått till följd klagomålen lagts på hög. Nu yrkar miljö-och byggnadsnämnden på att en tjänst tillsätts för att ta hand om alla klagomål.

Västervik2014-05-24 04:05

Miljö-och byggnadskontoret har inte haft möjlighet att ta hand om alla klagomål som kommit in från allmänheten. Det är dess utom lågt prioriterade ärenden som blir liggande på hög. Kontoret har heller inte haft möjlighet att följa upp flera klagomål för att se hur ärendet har gått.
- Miljö-och byggnadskontoret har inte resurser att ta hand om alla klagomål. Därför yrkar vi om att under 2015 få en tjänst som bara tar hand om de klagomål som kommer in, säger Ingvar Ahlström, som är ordförande i miljö-och byggnadsnämnden.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om