Kräver TV-jätte på 10 000

En 51-årig man i Västervik kommun anmäler Canal Digital till Allmänna reklamationsnämnden. Tvisten avser en TV-tjänst.

Foto: Scanpix

Västervik2016-06-10 12:35

I januari beställde en 51-åring från Gamleby ett familjepaket hos TV-leverantören Canal Digital. I samband med beställningen band mannen upp sig på ett abonnemang av okänd längd.

Men snart kom mannen på andra tankar och ville då ångra beställningen av tjänsten.

Trots att 51-åringen hävdar att han ångrat sig inom de 14 dagarna (då ångerrätten via distansavtalslagen gäller), har Canal Digital fortsatt skicka på honom fakturor där de vill ha betalt för TV-abonnemanget.

Nu har mannen vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden för att få hjälp med ärendet. I sin anmälan kräver han 10 000 kronor i ersättning, vilket då (enligt honom själv) ska motsvara tio timmars arbete med att skrivande. I beloppet täcks även mannens oro, skada, sveda och värk in.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om