Det är söksajten Turistmål.se som korat de allra bästa upplevelserna i Sverige 2016 efter en omröstning i sociala medier. Totalt har över 6 000 svenskar sagt sitt och för andra året i rad finns Lysingsbadet med på listan i kategorin vattenland.
– Vi är jätteglada, säger Annika Källmark, marknadschef på Lysingsbadet. Det är såklart alltid roligt när det man jobbar för ger lönsamhet.
– Något som är extra kul med just den här utmärkelsen är att det är gästerna själva som har röstat, det är ett kvitto på att det vi gör är bra.
En strategisk satsning
Annika Källmark anser att det främsta skälet till framgången är personalens jobb.
– Sedan var det såklart en strategisk satsning att bygga upplevelsebadet för att erbjuda något som tilltalar både barn och vuxna. Vi har en väldigt bred målgrupp. Men framförallt vill jag lyfta fram personalen som är väldigt serviceinriktade och ger våra gäster det lilla extra.
Vad har upplevelsebadet betytt för anläggningen?
– Det är en säsongsförlängare som gör att vi kan hålla öppet alla tider på året. Tanken är också att det ska vara en reseanledning till Västervik som stad.
Hur ska ni göra för att fortsätta nå bra resultat?
– Vi jobbar på för fullt hela tiden. Nu tittar vi på en större utomhusmiljö med större pool, inte till i år men till kommande år. Vi kommer att fortsätta på medelhavstemat även utomhus, säger Annika Källmark.
Upplevelsebadet öppnar för säsongen i april.