Marknadsförs på Gotlandsbåten

Det har blivit kortare avstånd mellan Västervik och Visby i sommar. Västervik Framåt besöker färjan, som är länken mellan de två städerna för att marknadsföra Västervik som turistort och norra Kalmar län som turistregion. Man kommer också att närvara vid Almedalsveckan för att delta i ett seminarium om den digitala utvecklingen.

Hanna Hägg och Niklas Lind vid Västervik Framåt.

Hanna Hägg och Niklas Lind vid Västervik Framåt.

Foto: Anders Sjögren

Västervik2016-06-28 15:00

Västervik Framåt deltar på Almedalen

Näste veckan är det Almedalsveckan i Visby. Under tre av de dagarna kommer Västervik Framåt att vara närvarande på Gotlandsbåten.

Vi kommer att vara på plats mellan den sjätte och åttonde juli. Vi har bjudit med oss delar av näringslivet som får vara med att marknadsföra Västervik som besöksmål, säger Hanna Hägg, som är verksamhetsansvarig för besöksnäringen.

Det kommer att vara en minimässa ombord där inte bara Västervik marknadsförs utan även norra Kalmar län som turistregion.

Vi kommer att visa upp de tre kommunerna, Visby, Västervik och Vimmerby, där Västervik är knutpunkten.

Man kommer också att visa på möjligheten att bo och verka i Västerviks kommun. Ett antal företag är medbjudna för att hjälpa till med marknadsföringen.

Vi vill visa hur vacker det är här och att det finns möjlighet att bosätta sig och ta med sitt företag till kommunen, säger Hanna Hägg.

Digitala utvecklingen

Niklas Lind, vid Västervik Framåt, kommer att resa till Visby och Almedalen. Där ska han delta i ett seminarium om digital utveckling.

Det finns digitala utmaningar för alla företag. Det gäller att hitta en modell och nya sätt att jobba med den digitala utveckling som hela tiden utvecklas.

Han menar att det behövs ett ledarskap för den utvecklingen och Västervik Framåt tar på sig det ledarskapet. Lärdomarna han får i Visby ska han ta med sig hem till Västerviks näringsliv.

Förhoppningsvis kan vi identifiera vad näringslivet kan göra bättre, hitta var det finns potentiella utvecklingsmöjligheter. De företag som ligger i framkant med den digitala utvecklingen har en fördel, säger Niklas Lind.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om