Redo för årets campare

Midsommarveckan innebär startskottet för den riktiga turistsäsongen på Västervik Resort AB. Campingens vd Gunnar Boman berättar att anläggningen har satsat miljontals kronor på olika satsningar i år.

Gunnar Boman väntar på gästerna på Lysingsbadet.

Gunnar Boman väntar på gästerna på Lysingsbadet.

Foto:

Västervik2012-06-22 04:07


Två helt nya servicehus, 29 nyrenoverade campingstugor och en helt unik camping-app.
Det är några exempel på de nyheter som Lysingsbadet Västervik Resort, kan presentera inför årets säsong. Parkens vd Gunnar Boman känner av spänningen och nervositeten den här tiden på året då campinggästerna börjar strömma in på allvar.
- Midsommarhelgen, det är då det drar igång på allvar, säger han. Jag räknar med att vi har mellan 4 000 och 5 000 personer här i helgen.
Lysingsbadet är den geografiskt sett största campingen i hela Europa. Till ytan är anläggningen 94 hektar - eller 118 fotbollsplaner. Man har 200 000 gästnätter per år.

Spikrakt uppåt
Utvecklingen för campingen har gått spikrakt uppåt sedan man beslutade att ta bort alla extra avgifter för duschar och serviceutrymmen. 1988 satte man upp som mål att bli Sverige första fenstjärniga camping. Idag klassas campingen dessutom som Sveriges mest framstående resort, vilket innebär att man kan erbjuda ett komplett utbud med boende, aktiviteter, mat och underhållning.
- Vi har gått från att ha ett litet gatukök till två a la carte restauranger och tre kaféer, säger Gunnar Boman. Vi har en egen krogshow och vår egen maskot.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om