Förrförra helgen var den mest intensiva tiden under flygförbudsperioden, för resebolaget i Västervik. De hade 24-timmars service, och ansvarade för Resecitys samtliga tio kontor i landet.
- Vi hade helt enkelt mest erfarenhet och bäst förutsättningar här i Västervik. Därför tog vi på oss ansvaret för alla kontorens kunder, säger Curt Persson, butikschef på kontoret i Västervik.
"Värst drabbade"
Tillsammans med sina medarbetare arbetade han dygnet runt den helgen med att hjälpa strandsatta resenärer ute i Europa.
Man anordnade provisoriska bostäder, hyrde bussar och gav tips och idéer hur resenärerna kunde ta sig hem.
- Det är viktigt att man har någon att prata med när det händer något sånt här.
Resecity har gått för högtryck
Askmolnet efter vulkanen på Island har även satt sina spår i Västervik. Resecity har stundtals jobbat dygnet runt för att hjälpa resenärer hem till Sverige igen.
Curt Persson, butikschef på Resecity och hans medarbetare har arbetat för högtryck de senaste veckoran med att få hem resenärer från olika platser i Europa.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!