– Vi hade ingen bra känsla inför midsommar, men det visade sig bli rätt så bra ändå, säger Annika Källmark, marknadsansvarig på Lysingsbadet.
Förutom midsommar hade man två stora evenemang på campingen under juni månad. Det var först HojRock och därefter Sverige Dansar.
– HojRock var ett stort lyft för oss, då fyllde vi alla stugor och även en stor andel av campingen. Det blev ett fantastiskt evenemang som vi är väldigt nöjda med, och vi ser en stor utvecklingspotential, säger Annika Källmark.
Färre "drop in-gäster"
Väderprognosen har visat klass 2-varningar och en hel del regn. Det har märkts på campingen genom att antalet "drop in-gäster" minskat.
– 30 procent av campingen är obokningsbar med så kallade "kom och gå-platser". De fyller vi inte upp när vädret ser ut som det gör, så där har det gapat lite tomt.
De förbokningsbara platserna säkrar man upp genom att de måste bokas i minst tre nätter.
– På så sätt är vi inte lika väderberoende, säger Annika Källmark.
Hur ser det ut i juli?
– Det ser väldigt bra ut. Vissa veckor har vi inga lediga objekt alls, så prognosen är väldigt positiv. Vi har bokat långt in i augusti också.
Känslan är att campingtrenden håller i sig.
– Det känns som att det är väldigt trendigt och att fler och fler väljer att semestra hemma i Sverige.
Påverkas ni av läget i omvärlden?
– Ja, det gör vi absolut. Det är väldigt oroligt i Europa nu vilket gör att svenskarna backar hem. Man väjer att stanna i Sverige istället.