Förra året samlades 56 000 kronor in på tre timmar. I år hoppas man på ännu bättre resultat.
Men det viktiga är egentligen inte hur mycket pengar som samlas in, säger Marie Sevlidis, utan att människor hjälps åt för en god sak.
Insamlingen startade för tre år sedan och har växt för varje år. I årets event som äger rum på onsdag är det runt 35 företag från kommunen som samarbetar och bidrar till insamlingen på olika sätt.
Företagen skänker varor eller tjänster till oss som vi kommer att sälja i salongen under kvällen. Pengarna går oavkortat till Rosa bandet, säger Marie Sevlidis.
Brett utbud
Utbudet kommer att bestå av allt från presentkort till olika varor. Företagen som engagerat sig är både restauranger, butiker och industrier.
Egentligen kan man skänka i stort sett vad som helst. Vi har till och med fått några skruvar från Gunnebo industrier.
Varorna kommer att säljas till ett fast pris. Köparen kan välja att betala mer, men inte mindre.
Tanken är att det ska vara både billiga och dyra saker, så att alla som vill kan vara med och bidra. Vill man inte köpa något så kan man bara komma in och ta en fika.
Budgivningar
Vid sidan av försäljningen kommer det att vara tre budgivningar under kvällen. Den ena vinsten är en middag med privat kock, som Guldkant står för. Det kommer också att vara budgivning om en HLR-kurs hos ambulansen, samt om en tavla från Albin Wiberg.
Vem som helst kan lägga ett bud, säger Marie Sevlidis.
Medverkar gör också personal från Västerviks sjukhus, som jobbar med just bröstcancer.
Det kommer att vara en undersköterska, en sjuksköterska och en läkare som informerar om bröstcancer och svarar på frågor.
Malin Arkström, som drabbades av bröstcancer för ett år sedan, har också bjudits in för att berätta om sin upplevelse av sjukdomen.
Hon har genomgått en behandling och är fri från cancer idag.
Jobbar gratis
Alla på People kommer att jobba gratis under kvällen, liksom tidigare år.
Oavsett om man tvättar håret eller klipper sig så går alla intäkter till insamlingen.
För Marie Sevlidis och personalen på People känns det viktigt att uppmärksamma sjukdomen.
Vi har mycket kunder som har haft eller har sjukdomen. När man jobbar som vi gör kommer man väldigt nära den drabbade.
Vad är målet med insamlingen?
Det är klart att vi gärna vill få bättre resultat än förra året, men får vi in hälften så är vi lika glada för det. Det viktigaste är som sagt att vi gör något tillsammans. Företagen är helt fantastiska som ställer upp.