John-William Momark är en av de drabbade i området.
– I nästan exakt femton timmar var vi utan el. Vi driver ett glasscafé så jag fick åka och köpa ett elverk annars hade vi tappat glass för omkring 40 000 kronor, säger han.
Han är kritisk till hur lite information de drygt 600 boende i området har fått.
– Vi har inte sett någon information någonstans, det känns konstigt. Man undrar hur det skulle bli om det är något mer allvarligt som händer, om vi inte kan få uppdaterad information, säger han.
Enligt E.On har 48 personer i Blankaholm drabbats av strömavbrottet som varade mellan 05.01 på morgonen till 20.20 på kvällen och fortfarande är inte felet helt åtgärdat.
– Det har varit ett besvärligt fel och vi har behövt sätta ut ett elverk för att lösa det så snabbt som möjligt, säger Pernilla Schoug, presstalesperson på E.On.
Informationen om vad som har hänt har enligt E.On gått att följa på deras hemsida.
– Där har vi en sökfunktion där man kan söka på position. Där står det när montören har kommit dit och att det rör sig om ett kabelfel, så den informationen har gått ut, säger Pernilla Schoug.
Däremot har det inte skrivits ut någon tid för när arbetet beräknas vara klart.
– Tidsintervallet gick inte att beräkna. Det får vi ta till oss, det är självklart önskvärt att kunna sätta en prognos, men eftersom det har varit svårt att sätta en tid så lämnar montörerna hellre det öppet för att det inte ska bli fel, säger Pernilla Schoug.