Den sjätte december 2017 köpte anmälaren en begagnad Audi s5, 2010 års modell som gått 13 340 mil. Priset var 209 000 kronor. 34 dagar efter leverans, den nionde januari 2018, skar motorn. Bilen är nu inte längre brukbar utan måste repareras. Nu kräver konsumenten fullgod reparation av bilen, alternativt hävt köp. Vid fullgod reparation kräver han även en prissänkning av bilen. Enligt konsumenten har företaget, Holmströms bil i Västervik, frånsagt sig allt ansvar i frågan.
- Jag kräver min rätt som konsument, skriver köparen, och hänvisar till ett garantibevis. Där står att "Fel som visar sig inom sex månader efter att du tagit emot bilen ska anses ha funnits vid köpet, om inte säljaren kan motbevisa det.
Köparen anser också att Holmström ska stå för alla kostnader vid felsökningen. Ärendet kommer nu att prövas av ARN. Om anmälan är korrekt gjord så kommer ARN att lämna en rekommendation på hur tvisten ska lösas.