Bilen lämnades in för felsökning den 18 augusti 2017, på grund av att motorlampan börjat lysa. När anmälaren återfick bilen samma dag upptäckte han en skada på främre instrumentbräda, vid centralutblåset, som inte fanns där när bilen lämnades in.
Under helgen utvidgades skadan så att cirka sex centimeter av skumbeklädningen har lossnat under centralutblåset, skriver anmälaren.
Firman nekar ansvar
På måndagen den 21 augusti kontaktade mannen verkstaden och påtalade skadan.
Vid tillfället hade jag bara haft bilen i cirka 2, 5 månader och bilen har dokumenterats ingående inför köpet. Det fanns inga skador på instrumentbrädan innan jag lämnade in den för diagnos.
Några dagar senare lämnades bilen in på nytt till firman. De hävdar att de inte orsakat skadan, då de inte utfört någon reparation inne i bilens kupé.
Jag söker inte ersättning i form av pengar, endast att skadan repareras, skriver ägaren.
ARN kommer nu att pröva komsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan. Om den är korrekt gjord så kommer ARN att lämna en rekommendation på hur tvisten ska lösas. En majoritet av alla berörda företag följer ARN:s rekommendationer.