Västerviksbo anmäler Ikea till ARN

Mannen köpte en diskmaskin på varuhuset IKEA i Linköping för två och ett halvt år sedan. Då gick vissa plastdetaljer sönder i maskinen, vilket han ville reklamera men inte fick.

Mannen köpte en diskmaskin på varuhuset IKEA i Linköping. Vissa saker har gått sönder och han vill reklamera men får inte.

Mannen köpte en diskmaskin på varuhuset IKEA i Linköping. Vissa saker har gått sönder och han vill reklamera men får inte.

Foto:

Västervik2017-02-21 05:45

Allmänna Reklamationsnämnden har fått anmälan av Västerviksbon. Mannen anser att garantin ska gälla i tre år, vilket står i den garantisedel mannen fick vid köpet. Plastdetaljer inuti diskmaskinen har gått sönder innan garantin gått ut och mannen kräver att få reklamera diskmaskinen, vilket IKEA inte går med på. De anser att garantin inte gäller för de plastdetaljer som har gått sönder.

Mannen anser att det är oacceptabelt och tyder på att ett felaktigt material har valts när diskmaskinen byggdes. Han begär nu att ARN tar upp ärendet med IKEA.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om