Västerviksbo köpte bil med en uppsjö av fel

En anmälan har skickats in av en person från Västervik till Allmänna Reklamationsnämnden angående ett bilköp hos företaget 3nd Cars AB i Skarpnäck.

Västervik2016-09-22 07:05

Personen från Västervik som fick sin bil levererad den 6 juni upptäckte dagen efter en rad problem och fel: motorproblem, motorlampa, anti-spinn lampa samt EPC-lampa som lös. Felen har gjort att bilen är obrukbar i trafik.

Den nya ägaren till bilen begärde att bilförsäljningsföretaget skulle ta sitt ansvar och åtgärda felen på bilen, samt att ersättning skulle utgår för utlägg som varit i samband med problematiken runt bilen. Säljaren i sin tur hänvisade köparen att kontakta en verkstad i närheten och läsa av felkoderna, och har inte ersatt köparen ekonomiskt.

Nu vill köparen av bilen häva sitt köp på grund av att bilfirman inte vill tillmötesgå köparen och betala några kostnader, och anmäler därför bilförsäljaren till ARN.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om