Det säger Kim Wickström på Boston.
Webbshopen ska vara ett komplement till den fysiska butiken i centrala Vimmerby och man riktar in sig på den lokala kundkretsen.
– Vi märker ju att folk från Vimmerby handlar mindre i stan nu än förr. Vi har mycket mer kunder från Hultsfred och Västervik än vad vi har Vimmerbybor, vilket är lustigt. Vi har ju på sätt och vis förlorat vår egen kundgrupp som ska handla i stan, det här tror jag är ett sätt att vinna tillbaka dem, säger Kim Wickström.
Man pratar om att e-handel konkurrerar ut fysiska butiker, tror ni webbshopen kan påverka er butik negativt?
– Nej, jag tror det stärker butiken. Jag tror vi får mer kunder till vår butik genom det här, säger Kim Wickström.
– Det går inte att förändra omvärlden, utvecklingen går inte att stoppa, det är så det är. Man får antingen falla offer för den eller göra någonting åt det, säger Marcus Alsér på Mindbite som skapat den nya webbshopen.
Att ge sig in i e-handelsmarknaden med många stora konkurrenter är inget som oroar Wickström.
– Det är inte målet att bli så stor utan målet är att driva en butik för det är det vi vill. Då måste man ha en näthandel.
Björn Johansson, ordförande i Vimmerby handel ser också vikten av att verka på nätet.
– Min övertygelse är att man måste vara både på nätet och i en fysisk butik. Nätet är här för att stanna, så det är inget konstigt med det, det kommer ju snarare öka, säger han.