Det var glest i hyllorna på Netto i helgen, efter utförsäljningen där målet var att tömma butiken på så många varor som möjligt inför ombyggnationen.
– Redan söndag kommer byggarna och river ut all inredning. Sedan ska det målas om, installeras nya kylar och på onsdag kommer de första varuleveranserna. Det är ett stort projekt på kort tid, säger regionchef Sofie Zeilon.
Det har snart gått ett år sedan Coop köpte drygt 160 Nettobutiker i Sverige. Butikerna har ställt om på löpande band sedan i höstas. Butiken i Vimmerby tillhör sluttampen i omställningskedjan.
– Det är jättekul. Gamla Nettokunder kommer att känna igen sig prismässigt, men vi kommer att ha ett betydligt större utbud. Kampanjborden, där vi haft 800-1 000 artiklar i veckan, ersätts med fasta hyllor med ordinarie varor. Det blir en tydligare profil, där kunderna vet vad de kan förvänta sig, säger Sofie Zeilon.
Men vad är det som tillkommer när utbudet breddas?
– En bageriavdelning med bake-off och en rejäl utökning på färskvarusidan, bland annat fisk. Vi kommer också att ha betydligt större specialkostsortiment.
Finns det underlag för två Coop-butiker i samma stad?
– Ja, det tror jag. Vi kommer att ha samma logga, men vi skiljer oss åt både prismässigt och sortimentsmässigt. Det har ju funnits underlag för båda butikerna tidigare, jag tror det kan bli ett uppsving generellt.
Nya Coop öppnar på fredag.