100 hushåll utan telefoni - Telia byter ut fiberkabel

Drygt 100 Teliakunder i Pelarne har saknat telefon sedan helgen. Nu säger Telia att det ska åtgärdas under onsdagen och beklagar att man missat att informera om problemet.

"Just nu är vi beroende av varenda bokning. Och måste också veta vilka som bokar av", säger Christina Nibelius, bokningsansvarig på Mossebo Gästhem, där man saknat telefoni sedan i lördags.

"Just nu är vi beroende av varenda bokning. Och måste också veta vilka som bokar av", säger Christina Nibelius, bokningsansvarig på Mossebo Gästhem, där man saknat telefoni sedan i lördags.

Foto: Sofie Olsson

Vimmerby2020-11-18 09:35

Inger Gunterberg, pressansvarig på Telia, skriver i ett mejl att orsaken till störningarna är ett fel i samband med underhållsarbete. ”Det är nu åtgärdat men vi har dessvärre ett fortsatt problem med en fiberkabel som påverkar trafiken”. Information har heller inte gått ut via telia.se "Det har inte fungerat den här gången. Vi tar åt oss detta och beklagar".

Fiberkabeln ska enligt Telia bytas ut under onsdagen.

Bland de drabbade är Mossebo Gästhem, som saknat telefoni sedan helgen.

– Skönt att det är en lösning på gång. Vi måste kunna kommunicera med leverantörer och kunder, säger Christina Nibelius, som arbetar på Mossebo.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!