Det var i december som mannen blev uppringd av en säljare, som hävdade att han kunde sänka mannens telefonikostnader - om han bara ingick avtal med företaget.
Mannen nappade på erbjudandet - men säljarens löfte stämde inte. Istället blev fakturorna från företaget rekordhöga. När mannen kontaktade företaget bemöttes han av hotfullhet, och en säljare som nonchalerade hans synpunkter.
Nu kräver mannen att avtalet hävs och att han slipper betala fakturorna på 281 respektive 528 kronor.
Mannen avslutar anmälan med att påtala att han inte fått något skriftligt avtal och att han känner sig grundlurad. Han tillägger avslutningsvis: "Detta har tagit all min energi den senaste månaden och jag mår därför mycket dåligt just nu."
66-åring känner sig grundlurad av telebolag
En 66-årig man i Vimmerby kommun anmäler företaget Svensk Telefoni till Allmänna reklamationsnämnden. Mannen menar att företaget ägnar sig åt oseriös verksamhet, bland annat eftersom fakturorna mannen fått är utställda på ett företag som inte existerar.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!