ALV växlar upp - samarbete ska ge fler utländska besökare

ALV inleder ett samarbete med TUI Fehrenhaus, ett bolag inom en stor tysk resekoncern. Detta för att tydligare och bredare marknadsföra parken i Tyskland - och för att locka hit fler tyska turister.

Foto: Arkiv

Foto: Arkiv

Foto:

Vimmerby2016-02-17 09:06


Nästan en tredjedel av besökarna i Astrid Lindgrens Värld kommer från något annat land än Sverige. Tillsammans med den danska så är den tyska marknaden den absolut största. Närmare 12 procent av parkens besökare som kommer från Tyskland.

Nu inledes ett samarbete med tyska TUI Ferienhaus för att växla upp marknadsföringen av ALV i ett av Europas största länder.

- Tyskland är en av våra prioriterade marknader och vi har under en tid sökt samarbetspartners i Tyskland och är glada att vi nu nått den här överenskommelsen med TUI Ferienhaus. Det här ger oss en möjlighet att marknadsföra Astrid Lindgrens Värld i Tyskland genom TUI Ferienhaus' väl inarbetade marknadsföringskanaler, säger Lena Möller, marknad- & försäljningschef på Astrid Lindgrens Värld, i ett pressmeddelande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om