Besk Ljunghäll-kritik mot Vimmerby kommun

Nu ryter ledningen för Metallfabriken Ljunghäll AB till mot Vimmerby kommun!
- Det talas mycket om att kommunledningen vill få hit nya företag. Jag tycker att de borde värna befintliga företag också, säger Joachim Gunnarsson, inköpschef på Ljunghäll AB.

Oro över trafiken. I tio-tolv år har ledningen för Metallfabriken Ljunghäll AB uttryckt behov av en ny infart till anläggningen. Varje dygn lastas och lossas 35 tunga lastbilar.

Oro över trafiken. I tio-tolv år har ledningen för Metallfabriken Ljunghäll AB uttryckt behov av en ny infart till anläggningen. Varje dygn lastas och lossas 35 tunga lastbilar.

Foto:

Vimmerby2005-01-25 07:23

Trafiksituationen i Södra Vi är ohållbar. Varje dygn rullar det 35 tunga lastbilar till och från fabriken. Infarten genom samhället till Ljunghäll är farlig för alla - inte minst för alla skolbarn. Alternativet genom byn Skärstad är naturligtvis heller inte bra. Nu har Joachim Gunnarsson under ett par års tid sett den kommunala vilja som tycks outsinlig i samband med Arla Foods etablering. De vänder sig inte mot själva etableringen - tvärt om.
- Men det får inte bli på bekostnad av andra. Vill man så går det. Vi upplever helt enkelt att Vimmerby kommun inte vill bygga ny infart här, säger Joachim Gunnarsson.
Leif Larsson, kommunalråd, c, tillbakavisar kritiken att Arla skulle gynnas framför andra.
- Hade vi inte bekostat rondellen, hade det inte blivit någon etablering, det måste vi komma i håg, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om