– 1976 fick de tillträde till det. Innan hade de bara åkt runt på stan, men sen pratade de med kommunen och fick det här, berättar Mats Karlsson som började hänga ute vid raggarkåken redan som 16-åring i slutet av 70-talet.
– Den här gården ska vara en av de första motorgårdarna i Sverige, och en av de äldsta som fortfarande är aktiva, säger Janne Zeilon.
Här ute har raggare träffats, skruvat på bilar i garaget och haft fester i huset i över 40 år.
– De yngre nu som har bilar är ju ofta barn till dom som var här förr, säger Mats Karlsson.
– Det är lite kul för det är olika generationer. Både äldre och yngre. Vi brinner för det här hela familjen, berättar Marie Larsson.
I Stefan Karlssons familj finns det tre generationer som har intresset. Med barnbarnen finns en fjärde generation på tillväxt:
– Det första ord ett av mina barnbarn lärde sig säga var raggarbil. Det körde han stenhårt med på dagis, säger Stefan Karlsson.
Hur framtiden ser ut för huset är oklart.
– Vi har sett en detaljplan där det ska bli omgjort till handelsområde, säger Lucas Larsson.
– Jag har väl frågat lite sådär, men det var ju inget som var bokat, det finns inget datum. Så länge det har varit aktivitet här ute och vi har hållit efter det så är det aldrig någon som sagt någonting, säger Stefan Karlsson som är en av arrendatorerna.
Inne i huset är det mesta sig likt från starten -76, men baren har byggts om och gjorts större under årens lopp.
– Vi brukar åka ut hit på kvällarna och grilla och umgås, berättar Lucas Larsson som tillhör den yngre generationen raggare.
Vad är det som är raggarkultur; bilarna, festerna, stilen?– Jag skulle säga att det är en kombination, bilar och gemenskap, säger Robin Zeilon.
Den raggarkultur som visades i dokumentären "Raggarjävlar" som sändes på SVT i juni, är inte något som de vill bli förknippade med.
– Det var en skam det programmet. Det visade ju bara baksidan av det. De är ju inte bilintresserade utan festintresserade, säger Marie Larsson.
– Det var inte det som kallades raggare från början. Då när det kom i slutet på 50-talet, när de började kalla dem för raggare var det ju inte på det viset, säger Mats Karlsson.
– De har ju inte det rätta intresset, jag tycker inte man ska slå sönder bilarna, säger Lucas Larsson.
– Det kostar ju också. Många tror att de här bilarna inte är värda så himla mycket. Det är ju oerhört mycket pengar i dem. Då är det ju inte nåt att hålla på med. Man är ju rädd om bilarna. I den där dokumentären så var det ju dunkadunka och mera det. Förr var det väl mer så. Men det är ju borta nu, säger Marie Larsson.
Just pengarna inom klassiska bilar och raggarkulturen är något som har förändrats över tiden.
– På 50/60-talet kunde man köpa en bil för en sjuttis, säger Stefan Karlsson.
– Någon gång på 60-talet så var det nån här som kom hem med Calle Jularbos Cadillac -59 och hade gett 6 000 för den, han blev ju idiotförklarad. Det var ju inte klokt, så mycket betalade man inte för bilar då, säger Mats Karlsson.
– Det har blivit oerhört mycket pengar i det här. Intresset för amerikanare har ju ökat, det är många firmor som håller på och säljer delar och renoverar bilar åt folk, det är en miljardindustri, säger Stefan Karlsson.