Göran Adlén om att lyfta handeln

"Hur vi ska sätta Vimmerby på kartan?" Det är det som det handlar om i de fem kvällar som genomförs av Vimmerby Handel inom projektet "Vimmerby med omnejd". Varje kväll har sin egen föreläsare och i tisdagskväll var det för andra gången trendspanaren Göran Adlén som gav inspiration, nu i plenisalen.

Plenisalen var fylld med 85 företagare och anställda inom Vimmerby Handel. Alla lyssnade uppmärksamt på Göran Adlén.

Plenisalen var fylld med 85 företagare och anställda inom Vimmerby Handel. Alla lyssnade uppmärksamt på Göran Adlén.

Foto:

Vimmerby2014-02-01 05:06


Kvällens tema var "Om varans varumärke och effektiv marknadsföring". Drygt 80 personer hade anmält sig till kvällens föreläsning - 65 av dem går hela kursen med fem kvällar, med en workshop om kvällens tema. Runt 20 kommer bara för föreläsningen.
Göran Adlén började med en kort upprepning av föregående föreläsning, bland annat påminde han om den bortglömda gruppen 50+, som står för 80 procent av landets förmögenhet.
Han pratade om det personliga varumärket och att 70 procent av alla är oengagerade, ja, till och med ogillar sitt jobb. Han visade en film om hur mobiltelefonen påverkar vårt vardagliga liv.
- Service är oerhört viktigt. Vi själva måste må bra för att leverera bra service. Vi ska ha skoj på dagarna. Det är "Bumerang-effekten". Om vi själva är glada, blir kunderna glada, säger Göran Adlén.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om