I september köpte den 43-årige Vimmerbybon en husvagn från ett företag i Mora kommun för 80 000 kronor. Men när husvagnen levererades upptäcktes snart ett gäng brister och rena fel.
Enligt Vimmerbybons anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) fanns – bland annat – följande fel: förtältet var trasigt och råttangripet, vattenpumpen hade brunnit, flera hyllor saknades, värmefläkten var ur funktion och en mörkläggningsgardin var avklippt.
Men när felen påtalades för företaget som sålt husvagnen, och köparen ville komma överens om en förlikning på 11 750 kronor, uppger Vimmerbybon att han fick följande smäda till svar:
”Många idioter har man träffat i sina dagar men du måste nog vara en av dom mest felknullade personen vi träffat. Vad fan är det du inte förstår, det blir ingen förlikning. Dra åt helvete jävla supernolla.”
Svaret från företaget dröjde dessutom en knapp månad.
I anmälan till ARN hävdar nu Vimmerbybon att han åtgärdat bristerna själv, och att han vill ha tillbaka 8 000 kronor från företaget som sålt husvagnen.
Vimmerbybon avslutar anmälan med att konstatera att de kvar han nu ställer är tämligen låga i förhållande till vad reparationerna har kostat honom.