Under sommaren 2020 har det funnits en ny tjänst på Ingebo hagar, en vars uppgift är att nå ut via sociala medier. Såhär mot slutet av säsongen kan Kristina Lindelöf som driver gården, konstatera att satsningen gett resultat:
– Framför allt har vi lyckats nå Västerviksborna, säger hon.
– Västervik har blivit vår största marknad, det är nästan alltid folk därifrån på Bondgårdsvandringarna.
Västerviksbornas intresse för Ingebo hagar har lett till att Kristina Lindelöf och hennes personal börjat anpassa höstens planerade aktiviteter för målgruppen. Man talar om "Bondgårdsmys": en heldag varje helg då besökarna får prova på bondgårdsarbete, mysa med djuren, kanske gå en vandringsled och grilla korv.
– Vi tänker att vi börjar klockan tio på förmiddagen så att Västerviksborna hinner hit. Sen avslutar vi efter korvgrillningen så att barnen kan eftermiddagssova i bilen på vägen hem.
En annan trolig effekt av bättre synlighet på webben, bland annat nätbaserade bokningstjänster, är att man har fått fler övernattande gäster under de senaste veckorna.
Den ökade beläggningen är efterlängtad. Det finns plats för tio familjer, men har bara varit runt två boende sällskap i genomsnitt under sommaren, så stora intäkter har uteblivit.
– Det har blivit tydligt hur utsatt man är som liten verksamhet på landet. Vi är helt beroende av Astrid Lindgrens Värld.