Att den här typen av utställningar håller sitt grepp om folket står helt klart.
Sommarvarmt men lite moln var nog nyckeln till den stora anstormningen, som någon ur arrangörsstaben trodde kunde betyda publikrekord.
För den motorintresserade fanns mycket att beskåda, mopeder från vår ungdom, granna motorcyklar, härligt ombyggda fordon, rejäla traktorer och lastbilar gjorda av plåt - plus många välputsade ekipage från bilens barndom och framåt.
Blankt och vackert
För många blev det flera timmar promenad bland alla utställda fordon, sammanlagt ett 150-tal.
Bland alla blanka fordon konkurrerade de amerikanska bilar framförallt med en MGA 1600 från 1961 - vars ägare var expert på den saken av bilvård.
Det äldsta fordonet jag spanade in var från 1927, en Eiber på 250 kubik och på 3,5 hästkrafter, sida vid sida med en östtysk EMW -53 och en rostig Rex master från 1939.
Locknevi Classic drog storpublik
Lördagen innebar ett perfekt väder för en fordonsutställning, så kan man nog tolka att flera tusen personer kom till den årliga utställningen vid bygdegården.Folket trivdes bland allt motorsnack och en speciell utmärkelse gick till ägaren av en Chevrolet som tillverkades för 56 år sedan.
Visst var Thomas Magdesjö med sin flotta Cheva värd alla röster han fick. Detta var den tredje utställningen som han vann - på fyra försök.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!