Det är snart åtta veckor sedan Tommy Astbrant anmälde till Telia att varken hans hemtelefon eller internetuppkoppling fungerade.
Larmfel
Han ringde flera samtal till supporten men fick ingen hjälp med sina problem. Någonstans verkar ärendet ha hamnat "mellan stolarna". Enligt Telia anmäldes felet till deras underentreprenör som skulle skicka ut tekniker, i samband med att Tommy Astbrant gjorde sin felanmälan i början av augusti. Men enligt Empower som var den entreprenör som kontaktades för uppdraget, fick man felanmälan först den 16 september.
Nätverksproblemen förföljer Astbrant
Problem med nätuppkopplingen till Telia har varit en följetong för Tommy Astbrant som haft problem med både telefoni och internet i snart åtta veckor. Sedan några dagar tillbaka fungerar hemtelefonen och ett nytt modem ska nu installeras för att även få igång internetuppkopplingen.
"Det var aldrig något fel på mitt hemlarm som de påstod" säger Tommy Astbrant som på måndagen visar ett skriftligt kontrollbevis på att larmet fungerar.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!