I måndags kväll släpptes ICAs nya reklamfilm där Pelle och tre andra handlare som på olika sätt har utmärkt sig genom sitt sociala engagemang.
- För vår del har det väl spridit sig det här med vårt samarbete med Vimmerby IF och det var väl därför jag fick frågan att vara med. Så mycket är ju förknippat med idrotten och att vi försökt få till Asllani Court och det har ju uppmärksammats av ICA. Men vi har även ett samarbete med den lokala Rädda Barnenföreningen som vi stöttar, bland annat., säger Pelle Lindqvist.
- Just inför ICAs 100-årsjubileum har man försökt kraftsamla och lyfta det sociala samhällsengagemanget över hela landet och lyfta alla bra saker som ICA-handlare gör runt om i hela landet. Allt från sponsring av olika saker och socialt engagemang överlag.
Hur känns det att bli uppmärksammad så här av ICA centralt?
- Vi kände att det här kan vi ju inte tacka nej till såklart, när frågan kom. Det är stort för oss och det känns otroligt hedrande. Sedan är det ju unikt att tre handlare får vara med i ICAs reklam. Så där får man väl känna sig speciellt utvald bland alla 1300 handlare.
Vad betyder det här för Kvantum i Vimmerby?
- Dels är det väl ett bevis på att vi gjort något bra med vårt samhällsengagemang, sedan är det kul att höra alla kundernas kommentarer också.
Hur har kunderna reagerat?
- Haha, ja, jag har fått många sms med bilder på clementiner och roliga kommentarer. Vi satt och pratade om det vid fikat nu att det har aldrig gått så mycket clementiner som den här veckan. det är såklart otroligt hedrande.