Roxx växlar upp - anställer sex personer

Roxx i Vimmerby växer och anställer nu sex nya medarbetare. – Jämfört med de stora tillverkningsindustrierna i regionen verkar det kanske blygsamt, men i vår bransch är det en anmärkningsvärd ökning, säger vd Jakob Andersson.

Jacob Andersson är VD för Roxx i Vimmerby som nu ny anställer sex personer.

Jacob Andersson är VD för Roxx i Vimmerby som nu ny anställer sex personer.

Foto:

Vimmerby2018-01-15 12:34
Det är upptakten på en nysatsning Roxx siktar på de kommande tre åren. Efter att ha legat runt 40 miljoner i omsättning de senaste åren ska man nu öka takten.
Basen är text- och bildproduktion för broschyrer, tidningar och magasin eller för digital publicering. Allt som oftast samverkar och integrerar flera
medier. Film är också en allt starkare del i mixen.
– Vi ser en stor efterfrågan på alla våra produkter. De digitala medierna har vuxit starkt parallellt med de tryckta. Kunderna drar nytta av texter och annat contentmaterial som skrivs för kundtidningarna i sociala medier och på sina webbsajter. Som en del i denna satsning har vi anställt en säljare/ projektledare med inriktning mot webben och han tillträder den första mars, berättar vd Jakob Andersson.
Roxx koncept innehåller både produktioner som annonsfinansieras och sådana som kunden betalar för med egna medel.
– Idag gör Roxx fler rent redaktionella tidningar utan annonser än tidigare och den marknaden ökar stadigt. Ofta är det återkommande produktioner med två eller flera nummer per år. Här ser vi också en stor potential inom offentlig sektor och en av nyanställningarna blir en säljare/projektledare med ansvar för upphandlingar, säger Jakob Andersson.
De övriga rekryteringarna avser två säljare/projektledare för kundtidningar och broschyrer, i första hand för den annonsfinansierade
delen, samt två säljtrainees.
– Vi jobbar med ett eget traineeprogram för att hitta våra framtida säljstjärnor. Här ser vi gärna sökande helt utan tidigare säljerfarenhet, men som vi testa säljyrket och känner att man har det driv som krävs, säger Jakob Andersson och fortsätter:
– När dessa nya medarbetare har kommit igång räknar vi med att även rekrytera i produktionsledet i nästa steg. Vi ser det som en styrka att ha alla kompetenser inom huset och vi behöver då troligen fylla på med i första hand skribenter, formgivare och webbutvecklare. Men minst lika viktigt som att nyrekrytera är att vara en attraktiv arbetsgivare och behålla de duktiga medarbetarna som vi redan har. I tillväxtstrategin ingår därför även satsningar på ökad trivsel och på kompetensutveckling.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om