Händelsen ska, enligt anmälan, ha utspelat sig i slutet av juli månad. En kvinna i ett sällskap om fyra vuxna och fyra barn, övernattade då på en boendeanläggning i Vimmerby kommun.
Totalt skulle övernattningen kosta 3 900 kronor.
Men när resan var över och sällskapet kommit hem, upptäckte kvinna som bokat resan att ytterligare 1 000 kronor saknades på hennes bankkonto.
När kvinnan konfronterade boendets ägare, blev svaret inte vad hon väntat sig…
”XX svarar otrevligt att vi har smutsat ner lakanen i två av sängarna med solkräm”, skriver kvinnan i anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
Kvinnan, som är bosatt i en ort i Västergötland, kräver nu att få tillbaka de 1 000 kronor som hon menar tagits olovligen från hennes konto.
Hon skriver också i anmälan att boendets ägare agerar ilsket och slänger på luren när hon försöker ringa upp.
Kvinnan avslutar anmälan med att konstatera följande:
”Vi har inte använt någon solkräm eller annan kräm i sängarna eller smutsat ner. Vi har endast sovit i sängarna och det har vi betalt 1950 kronor per rum för – då borde tvätt av lakan ingå.”