Drygt 180 besökare har under en vecka fått svara på vad de anser om biblioteksverksamheten. Frågorna har handlat om öppettider, utbud av tjänster, personalens kompetens och så vidare.
Lättare att hitta
Samtliga områden har förbättrats sedan 2006, och då var redan betygen riktigt höga. Bland annat anser besökare att det är en lättare att hitta på biblioteket - 4,31 av 5 i betyg. 2006 var betyget 4,13.
- Det är kul att besökare tycker så. Detta är ett resultat av ombyggnationen, säger bibliotekschef Margret Halvardson.
När mer yta blev tillgängliga kunde personalen omorganisera bokstånden i en än mer logisk följd.
Efter ombyggnationen skyltades också biblioteket om, vilket också bidragit till att det är lättare att hitta rätt hylla.
Superbra, bibblan!
Biblioteksverksamheten i Vimmerby får näst intill toppbetyg av sina besökare. Alla områden har också förbättras sedan förra undersökningen från 2006.
Harriet Henrysson är en av de besökare som trivs på biblioteket.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!