En kombination med tre destinationer som kan besökas på tre dagar. Det tog Vimmerby, Västervik och Visby fram gemensamt och lanserade i våras.
– Det har varit väldigt lyckat. Marknaden har varit positiv, dels företagen som jobbar med turism men även besökarna har tyckt om konceptet, säger Peter Göransson, turistchef på Vimmerby turistbyrå.
– Vi samarbetar otroligt bra och helt prestigelöst trots att vi är tre starka varumärken och destinationer. Vi har gemensamt hittat en nivå som passar oss bra.
Eftersom det är en konceptidé och ingen bokningsbar produkt finns det ingen statistik på hur det går för projektet, förklarar Peter Göransson.
– Känslan är bra och vi kommer ta fram statistik för vår gemensamma hemsida och sociala medier. Men vi avvaktar med att summera tills säsongen är över. Det som vi kan se nu är att det är många som har gillat och delat inlägg på facebook, vilket är väldigt kul.
I och med det gemensamma konceptet jobbar man inte bara över kommungränserna, vilket är ovanligt i sig, utan även över region- och landskapsgränserna.
– Det här är ett kul och klokt grepp att ta, det är vi eniga om. Vi växer alla genom det här samarbetet och känner oss trygga i att besökarna kommer till fler orter.
Till nästa säsong hoppas man på fler tyska turister, via den broschyr de kommer lansera på den tyska marknaden i september.
– Vi har många idéer och tankar på hur vi ska ta det här vidare. Det ska bli spännande att se vad det kan generera, säger Peter Göransson.