Sommaren 2021 stormade det kring Boston Weekend. Ena stunden skulle klädbutiken läggas ner, andra stunden gjordes en nysatsning men med begränsade öppettider.
Nu nästan två år senare finns fortfarande framtidstro, även om omvärldsläget och ekonomin förstås påverkar.
– Vi vill inte förmedla någon mörk bild, men självklart påverkas också vi av att människor har mindre pengar. När maten är dyr får man kanske avstå från den där skjortan man hade tänkt köpa, säger Kim Wickström, som äger butiken tillsammans med Natalie Skarhed Frisk och Jimmi Wickström.
I butiken märker man tydligt att människors köpmönster har förändrats. En trend som startade redan under pandemin och som sedan har fortsatt i och med den ekonomiska krisen.
– Förr ville man köpa ett nytt plagg till helgen när man skulle ut och festa eller gå på middag. Nu gör man inte längre de där spontanköpen, säger Natalie Skarhed Frisk.
Nu hoppas Boston liksom många andra butiker på ett ljusare omvärldsläge.
– Vi håller oss på en rimlig nivå, det är inte läge att storsatsa nu. Vi har en och en halv tjänst i butiken, det hade egentligen behövts lite mer men vi väljer att krympa så mycket vi kan, säger Kim Wickström.
Samtidigt fortsätter butiken att jobba proaktivt. Närmast väntar det stora ankracet i Gästgivarhagen den 6 april.
– I år satsar vi på en ny hinderbana som ankorna ska ta sig igenom. Loppet kommer att livesändas på vår Facebooksida och vi hoppas på mycket folk på plats.