Två sms för 8 000 kronor

I veckan blev en kvinna och man varse om att handlat tjänster med sina mobiltelefoner för sammanlagt 8 000 kronor. Efter mycket omild behandling och många timmar i telefonen fick paret äntligen reda på vad som hänt. Nu varnar paret andra mobilanvändare.
- Kolla era saldon, säger paret som är bosatta i Vimmerby.

Kvinnans mobil visar här att saldot är på minus 4 183 kronor. När problemet inte löste sig blev hon mycket orolig.

Kvinnans mobil visar här att saldot är på minus 4 183 kronor. När problemet inte löste sig blev hon mycket orolig.

Foto:

Vimmerby2005-10-15 04:15

I torsdags kollade den unga kvinnan av sitt saldo på mobiltelefonen. Den visade att hon hade över 252 minuter kvar att ringa för, men att hon hade utnyttjat tjänster för nära 4 000 kronor.
- Jag fick en chock så jag ringde Telia direkt. Jag trodde att de skulle säga att det var något som var fel, säger kvinnan.
Hon tog genast kontakt med Telia.
- Telia ville inte lämna ut några uppgifter över huvud taget, säger kvinnan.
Istället för att bli hjälpt blev kvinnan ombedd att vänta på räkningen för att se om något var fel.
- Något är fel sa jag, säger kvinnan som var orolig över den höga räkningen som skulle dimpa ner.
Hon fick sedan förfrågan om hon varit ute på nätet och köpt tjänster.
- Jag använder knappt Internetuppkopplingen i mobilen. Jag köper heller nästan aldrig några tjänster heller, säger kvinnan.
Efter första samtalet med Telia kände sig kvinnan knäckt eftersom det för henne uppenbara felet inte löstes.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om