Tidigare körde de epa-traktorer men under året har de båda fyllt 18 och skaffat sig körkort för riktig bil.
– Just i stunden så är det skitroligt och skitcoolt men sen så vet man ju också att det är inte så smart kanske, om man till exempel är på ishallsparkeringen där det är mycket hus med barnfamiljer. När man har åkt därifrån så kan man tänka att ”det där var nog inte så bra.”, säger Kewin Andersson.
De tycker att buskörningen har minskat sedan parkeringen vid Granngården stängdes och polisen började göra hembesök och skriva ut böter till de som buskörde. Kewin Andersson har helt slutat sladda på stan, nu kör han på driftingbanan i Hultsfred istället.
– Efter det så kände jag att det är inte värt det. Sen efter att man har kört ute i Hultsfred så är det inte kul att åka och köra i stan längre, det är mycket roligare att vara där ute och hålla på en dag. Nackdelen är att det kostar ganska mycket i startavgift men annars så är det bara fördelar egentligen, säger han.
De båda upplever att fokus till viss del har flyttats från ett rent bilintresse till att bli mer stökigt det senaste året.
– Det har blivit mer det här att ”nu köper vi en Volvo fas 2 och så sänker vi den och hoppar in huven på den och kastar glasflaskor och dricker oss fulla.” Det är inte kul, säger Kewin.
I och med corona har de arrangerade bilträffarna fått ställas in. De ersätts med spontana träffar som tenderar att bli av det stökigare slaget.
– Någon lägger ut på snapchat och sen börjar den här bilden cirkulera och sen kommer det massa folk till en parkering. Men det är inget anordnat, det är ingen som säger att här ska de här bilarna stå, där borta ska det teamet stå och det crewet där. Utan nu är det så att folk kommer dit och ställer sig för att träffa andra människor. Det är oarrangerat och när det är oarrangerat så blir det stökigt, säger Alfons Ambrosiani.
Att det pratas om att stänga av gator och ännu fler parkeringar i stan tycker de är tråkigt.
– Det är vårt sätt att socialisera. Vissa spelar fotboll, vi står och hänger på parkeringar, säger Alfons.
Just nedskräpningen är något de vänder sig emot.
– Kommer alkoholen bort lite mer, den kommer nog inte helt försvinna, men blir det bättre och parkeringarna inte blir så nerstökade så finns det ingen anledning att stänga dem, säger Kewin.
– Kunde folk lära sig att bete sig lite mer så skulle det absolut underlätta, fyller Alfons i.
Vad tycker ni behövs för att få bukt med buskörningen inne i stan?
– Det är svårt att säga. Det har varit en diskussion om det där i flera år. Det har föreslagits att göra en parkering någonstans utanför stan men då är ju problemet att vi fortfarande vill kunna åka runt i stan, så vi vill inte vara alltför långt från stan. Ska man åka långt utanför för att stå på en parkering för att sen åka in till stan och ta några varv för att sen åka ut dit igen och ställa sig -det är alldeles för bökigt. Då blir det mycket lättare att ställa sig på en parkering i Vimmerby, säger Alfons Ambrosiani.
Om ni skulle få säga något till de som är negativt inställda till bilburen ungdom, vad skulle ni vilja säga?
– Har du aldrig varit ung du? Alla har ju varit unga och kan förstå på något sätt, säger Kewin.
– Vi är inga gangsters, vi rullar bara runt liksom, säger Alfons.