Vill högre

Det var inte bara en nyhet som ledningen för Astrid Lindgrens Värld valde att släppa på TUR-mässan i Göteborg.
Det blev ett helt smörgåsbord.
- Ett smörgåsbord av utveckling, säger vd Mikael Ahlerup.

ALV:s vd Mikael Ahlerup var inte rädd att visa att han törs klättra en smula när han berättade om de storslagna framtidsplanerna på TUR-mässan i Göteborg. Foto: Janne Strömsten

ALV:s vd Mikael Ahlerup var inte rädd att visa att han törs klättra en smula när han berättade om de storslagna framtidsplanerna på TUR-mässan i Göteborg. Foto: Janne Strömsten

Foto:

Vimmerby2006-03-24 07:21

Han berättade hur ALV tänkt dra sitt strå till stacken i den den storsatsning på 500 miljoner kronor som flera företagare i norra länet gör för att tillsammans dubbla antalet besökare från nuvarande 500 000 till en miljon.
Hur? Med ett nytt museum, med Saltkråkan, med en helt ny utomhusteater, med Pippi i Söderhavet, med vinteröppet, med ett badhotell...
- Vi hoppas att flera blir inspirerade. Det är därför vi berättar hur vi tänker - vi tror på tillväxt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om