En resenär besöker i snitt 30 olika webbsidor under planerings- och bokningsfasen av en resa. Givetvis blir det då viktigt att sticka ut - på ett eller annat sätt.
Ett revolutionerande (nåja) sätt för destinationer att sprida sina videor är att ladda upp dem i ArrivalTV, ett slags YouTube för semestersugna.
Nu har en video från Vimmerby blivit turistviral, ja, till och med en viral älgvulkan.
Videon från Virum älgpark har nämligen åtnjutit mer än 7 200 visningar - varav majoriteten kommer från SmartTV-appar (98%).
En stor del av dessa visningar har kommit från Vietnam, USA och Ryssland.
VIRALSUCCÉN: Älgarna visar turisterna vägen
Hur attraherar man turister?Destinationer världen över slåss med denna fråga, och svenska Vimmerby har hittat ett ypperligt sätt att knyta an till resenärer.Älgarna har nämligen blivit virala...
Foto: Scanpix
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!