Det handlar om ett långsiktigt arbete, som tog fart på riktigt för två år sedan.
– En elevhälsoplan har tagits fram både centralt och lokalt, som fungerar som en manual för hur vi ska arbeta med elevhälsan, utifrån det omfattande stödbehov vi ser att elever hos oss behöver, säger Tina Bågenhammar.
Idag ser hon att det gett resultat.
– Elevhälsoarbetet är grunden till allt, det är navet där vi ser att vi kan göra skillnad för eleverna.
Vad innebär arbetet mer specifikt?
– Tillsammans med lärare och övrig skolpersonal har elevhälsan bidragit till att skapa tillgängliga lärmiljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa. Vi har lagt stort fokus på det förebyggande och främjande arbetet där vi kontinuerligt följer upp och vidareutvecklar arbetet med att möta våra elevers olika och specifika behov.
Efter inspektionen, som omfattar förskoleklass-årskurs nio, skriver Skolinspektionen i sitt beslut:
"Skolinspektionen bedömer att verksamheten uppfyller författningarnas krav avseende att i utbildningen ta hänsyn till elevers olika behov, skolans arbete med garantin för tidiga stödinsatser och extra anpassningar samt särskilt stöd".
– Med tanke på att Skolinspektionen är en kontrollmyndighet med ansvar att se till att vi lever upp till de krav som ställs på oss som skola, så är det ovanligt att den inte har något att anmärka på, säger Tina Bågenhammar.