Fallet med studsande bilar (även kallat porpoising) har väckt en het debatt i formel 1-världen. Mercedesföraren Lewis Hamilton har sagt att hans rygg tar kål på honom och Pierre Gasly, Alfa Tauri, menar på att han inte vill gå med käpp vid 30 års ålder.
Fia har lyssnat och ska se över problemet under Kanadas GP. Alla bilars vertikalkrafter och studsande kommer att analyseras, sedan ska Fia komma med ett definitivt beslut.
– Man blir besviken över att det kommer regeländringar mitt i säsongen, säger Verstappen enligt BBC.
"Vem vill åka långsammare?"
Red Bull och Ferrari är överlägsna i topp just nu, delvis för att de hittat en lösning på problemet. Då tycker Verstappen att felet borde ligga hos biltillverkarna:
– Många stall har löst det här helt perfekt, kan du inte bygga runt det här problemet så är det ditt fel, så för mig är det här en skam (regeländringarna, reds anm).
Haas stallchef Günther Steiner säger att lösningen är enkel, men att den kan förändra förarnas slutplaceringar drastiskt.
– Det är bara att höja bilarna, men då åker du långsammare, och vem vill åka långsamt? säger han, enligt AFP, och fortsätter:
– Om du ändrar något så stort kan det få enorma konsekvenser och är det verkligen rättvist? Men om det är farligt är det bara att höja bilarna.
Hamilton säger på presskonferensen inför Kanadas GP att säkerheten är det viktigaste. Han pikar också Verstappen.
– I stort sett alla förare, förutom Fernando (Alonso), pratade om det på förarmötet efter förra tävlingen, de kommenterade och klagade. Även Red Bull-förarna sade att det var ett problem som de måste jobba på. Sen sitter de här inför medierna och säger helt tvärtom, säger Hamilton, enligt BBC.
– Mycket behöver göras. Det handlar om att ordna så att vi slipper ryggproblem.
Plåster – ingen lösning
Hamilton berättade att han behövde hantera 10 G-krafter i vertikalt tryck i loppet i Baku.
Hans stallkompis i Mercedes, George Russell, tror inte på Fias eventuella förändringar och säger att man bara sätter på plåster i stället för att hitta en lösning.
– Det vertikala trycket är större än vad som är säkert att hantera, säger Russell enligt BBC.