Viaplay förknippades sedan tidigt 90-tal med Champions League-fotbollen men säsongen 2021–22 tog Teliaägda TV4 över.
Fast från och med i höst kommer Europas största klubblagsturnering tillbaka till Viaplay.
Viaplay höjde i mars priset på sitt sportabonnemang till 699 kronor och Champions League-rättigheterna blir ännu en tung utgift för den krisande strömningstjänsten, som har lagt beslag på Premier League, formel 1, fotbollslandslagen, NHL och andra populära rättigheter för mångmiljardbelopp.
Telia backar ur
Men priset ska inte höjas.
"Det är inte aktuellt i dagsläget", säger Christian Albeck i en skriftlig kommentar och tillägger:
"Generellt ser vi ständigt över vårt innehåll, paketeringar och prispunkter där eventuella prisjusteringar i några av våra paket alltid kommuniceras i god tid till våra befintliga kunder."
TV4 har valt att inte förlänga avtalet med Champions League av ekonomiska skäl.
"Vi har omvärderat strategin för sporträttigheter och kommer endast att investera i innehåll till prisnivåer som bidrar till en bra avkastning för verksamheten, och som passar våra lokala marknadspositioner för TV4 i Sverige", skriver Telias presschef Tobias Gyhlénius en skriftlig kommentar.
Men Teliakunder kommer att även i fortsättningen kunna se matcherna trots att Teliaägda TV4 tappat rättigheterna.
Krävs flera abonnemang
"Även om rättigheterna för UEFA Champions League byter hemmaplan efter sommaren så kommer vi fortsätta erbjuda matcherna till våra kunder, då vi har ett partnerskap med Viaplay", säger Gyhlénius.
Nyligen kom nyheten att Amazons strömningstjänst Prime Video köpt en Premier League-match varje vecka av Viaplay till den kommande säsongen.
Viaplay vill inte svara på om något sådant upplägg även kan bli aktuellt för Champions League-satsningen.
"Vårt innehåll är tillgängligt genom flera distributionspartners. Vi har inte kommunicerat någon ny partner för dessa rättigheter", säger Christian Albeck.