NHL säljer ut divisionsnamnen

NHL säljer ut namnrättigheterna till sina fyra divisioner inför den nya säsongen som startar nästa vecka.

Calgarys Mikael Backlund, i förgrunden, skojar med målvakten Jacob Markström under träning inför den nya säsongen som startar nästa vecka.

Calgarys Mikael Backlund, i förgrunden, skojar med målvakten Jacob Markström under träning inför den nya säsongen som startar nästa vecka.

Foto: Jeff McIntosh/AP/TT

Ishockey2021-01-05 20:00

Den nordamerikanska ishockeyligan gick miste om stora intäkter förra säsongen då coronapandemin blåste bort slutet av grundserien och slutspelet avgjordes i två coronasäkrade bubblor utan publik.

Det är första gången NHL säljer ut namnen på divisionerna – sponsorsnamnen offentliggjordes på tisdagen – och följs av ett tidigare beslut att tillåta reklam på spelarnas hjälmar.

NHL-säsongen startar den 13 januari med ett reducerat spelschema där varje lag spelar 56 matcher inom divisionerna.

Förra månaden rapporterade Forbes att snittvärdet på de 31 NHL-lagen minskade för första gången sedan 2001 på grund av intäktsminskningen orsakad av covid-19.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!