DAZN, vilket uttalas "Da zone", har kallats "sportens Netflix" och är redan en en stor aktör i flera länder med åtta miljoner abonnenter över hela världen.
Världslanseringen var tänkt att ske tidigare i år, men fick skjutas på framtiden på grund av pandemin. Den 1 december blir strömningstjänsten tillgänglig i 200 länder, skriver branschtidningen Deadline Hollywood.
Priset är inledningsvis satt till motsvarande 20 kronor i månaden för att locka abonnenter.
DAZN lanseras av den ryske affärsmannen Leon Blatnik 2016 och har hittills inte gått att se i Sverige, även om företaget bakom har betatestat tjänsten för utvalda kunder i några månader.
De flesta sporträttigheter är kopplade till specifika regioner eller länder och i Sverige domineras marknaden av C More, Nent/Viaplay och Discovery/Dplay. Så det är oklart vad DAZN kommer att kunna sända på den svenska marknaden.
I USA är DAZN mest känd för att visa kampsport, medan de sänder Bundesliga, Champions League och Serie A i flera europeiska länder. Tjänsten satsar även på dokumentärer.
DAZN har inte gått ut med vad det blir för utbud i respektive land som nu tillkommer. Men några stora evenemang har de världsrättigheter för – som VM-matchen i tungviktsboxning mellan Anthony Joshua och Kubrat Pulev, som avgörs den 12 december.